04/29/2024
Asus Zenbook 17 Fold OLED

Asus Zenbook 17 Fold OLED: آینده قابل تاشو است

حکم

 

Zenbook 17 Fold OLED یک اثبات چشمگیر برای ایسوس، یک صفحه نمایش OLED تاشو فوق‌العاده با بلندگوهای پررونق ارائه می‌کند که به تماشای فیلم احساس فوق‌العاده می‌دهد، اما برای دستیابی به این طراحی نوآورانه فداکاری‌هایی صورت گرفته است – و صرفا هزینه زیادی برای آن دارد. من به راحتی آن را توصیه می کنم.

 

ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED: بررسی دو دقیقه ای

“لپ تاپ های تاشو” – چه اصطلاح مضحکی. همه لپ تاپ ها تاشو هستند، مطمئنا؟ همه آنها یک لولا دارند. برخی از لپ‌تاپ‌های Asus Zenbook 17 Fold OLED مانند لپ‌تاپ‌های 360 درجه‌ای که در فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های 2 در 1 ما یافت می‌شوند ، احتمالاً تاشوتر هستند . اگر سعی کنید این لپ تاپ را تا آنجا باز کنید، آن را به دو نیم می کنید!

اما من پرت می شوم. Zenbook 17 Fold OLED یک دستاورد فناوری بزرگ برای ایسوس است – حتی اگر سازنده آن را از ThinkPad X1 Fold Gen 2 لنوو منعکس کند . خوشبختانه، هر دوی این تاشوهای مقیاس بزرگ بسیار بهتر از ThinkPad X1 Fold اصلی هستند . با این حال، متأسفانه، Zenbook 17 Fold هنوز هم دارای معایب بسیار بزرگی است.

قبل از اینکه به گوشت و سیب زمینی این بررسی بپردازم، توضیحی سریع از نحوه عملکرد این لپ تاپ عجیب و غریب و عالی ارائه خواهم داد. Zenbook 17 Fold کاملاً باز شده، ظاهر و احساسی شبیه لوکس‌ترین تبلت جهان دارد: یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 17.3 اینچی با پایه پشتی و یک صفحه کلید بلوتوث جداگانه. آن صفحه نمایش OLED به طور غیرقابل انکاری فوق العاده است، با حداکثر روشنایی و تراکم رنگ عالی.

Asus Zenbook 17 Fold OLED_1

اما مطمئناً، رنگ‌هایی که پاپ می‌کنند، همه آن چیزی نیستند که این صفحه ارائه می‌دهد. به لطف پنل پشتی کشویی و لولای مخفی، می توانید صفحه نمایش را تا کنید (ببینید با نام چه کردند؟ واقعاً مبتکرانه) و صفحه کلید را به صورت مغناطیسی به نیمه پایینی بچسبانید و آن را به یک صفحه نمایش 12.5 اینچی بسیار فشرده تر تبدیل کنید. لپ تاپ. از طرف دیگر، می‌توانید صفحه‌کلید را خاموش بگذارید و نمایشگر را در لولا به دو قسمت تقسیم کنید، یا آن را به صورت افقی بچرخانید تا نوعی پیکربندی «کتاب» داشته باشید.

این یک دستگاه هوشمند و همه کاره است، و کارهای زیادی به وضوح برای ایجاد احساس بادوام انجام شده است. من مدت‌هاست که در مورد نمایشگرهای تاشو محتاط بوده‌ام – اگرچه آنها شیک و جذاب هستند، اما در مورد طول عمر بهترین تلفن‌های تاشو تردید دارم – اما این یکی حداقل به نظر بسیار قوی است. هنگامی که من برای اولین بار این محصول را در IFA 2022 در برلین رونمایی کردم، ایسوس یک دستگاه بزرگ برای تا زدن و باز کردن مکرر نمایشگر راه اندازی کرده بود. طبق گزارشات، برای 30000 چرخه رتبه بندی شده است، که باید بیش از اندازه کافی باشد.

Asus Zenbook 17 Fold OLED_2

در صورت جمع شدن، می‌توانید صفحه‌کلید فوق‌العاده نازک را بین دو طرف صفحه‌نمایش گیره دهید، یا آن را بدون صفحه کلید ببندید (اگرچه زاویه لولا وقتی این کار را انجام دادم کمی مضطرب شدم). با این حال، تقریباً با وزن دو کیلوگرم، به طور غیرقابل انکاری بسیار ضخیم و سنگین در هنگام تا شدن است – یکی از بهترین اولترابوک ها ، این نیست.

فداکاری ها – و مزایای دیگری در طراحی جدید Zenbook 17 Fold OLED وجود دارد، اما آیا واقعاً ارزش این را دارد که به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ ها صرفاً به دلیل نوآوری اش شناخته شود و خوب، اگر یک لپ تاپ بخرید چقدر می توانید به خود ببالید؟ من زیاد قانع نیستم…

بررسی ایسوس ZENBOOK 17 FOLD OLED: قیمت و در دسترس بودن

 

  • از 3499 دلار / 3299 پوند / حدود 5200 دلار استرالیا شروع می شود
  • فقط یک پیکربندی موجود است
  • کیبورد بلوتوث و کیف حمل

و در اینجا به یکی از بزرگترین ایرادات Asus Zenbook 17 Fold OLED می رسیم: قیمت فوق العاده بالا. مطمئناً، این اساساً یک محصول کاملاً منحصربه‌فرد است که مدل رقیب (و مشابه گران‌قیمت) لنوو را ممنوع می‌کند، اما 3,499 دلار / 3,299 پوند / حدود 5,200 دلار استرالیا هنوز هم مانعی برای ورود است. حداقل صفحه کلید بی سیم و کیف حمل چرمی هزینه اضافی ندارد.

بنابراین نه، در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت ما قرار نخواهد گرفت – و به این زودی‌ها، صادقانه بگویم، انتظار نداشته باشید که هیچ فناوری تاشوی را در آن لیست ببینید. نمایشگرهای تاشو با این اندازه هنوز یک علم نوپا هستند. من مطمئن هستم که آنها با گذشت زمان به طور گسترده در دسترس خواهند بود، اما ما قطعاً با تبلت های فوق تاشو به سبک Westworld فاصله زیادی داریم.

Asus Zenbook 17 Fold OLED_3

حتی نمی‌توانم بگویم که این لپ‌تاپ از نظر پول ارزش ویژه‌ای دارد، مگر اینکه صرفاً به دلیل فاکتور شگفت‌انگیز در آن باشید (و اشتباه نکنید، این لپ‌تاپ مردم را شگفت‌زده خواهد کرد). با این قیمت خرده فروشی گزاف، شما فقط یک پردازنده Core i7 اینتل نسل دوازدهم را دریافت می کنید، بدون GPU مجزا و تنها 16 گیگابایت رم.

حداقل 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد، اما شما نمی‌توانید بدون لغو گارانتی، قاب را برای ارتقا یا تعویض اجزای خود باز کنید، زیرا ممکن است به مکانیزم لولای کشویی آسیب برساند.

بررسی OLED 17 فولد ایسوس ZENBOOK: مشخصات

تنها یک مدل از Asus Zenbook 17 Fold OLED موجود است – شما پردازنده Intel Core i7-1250U با گرافیک یکپارچه Iris Xe، 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت PCIe 4.0 SSD را دریافت می کنید.

بدیهی است که هیچ گونه صفحه نمایشی در اینجا وجود ندارد – ایسوس قصد نداشت چندین نسخه از پنل تاشوی پیچیده خود را خراب کند. ما یک وب‌کم جلوی 5 مگاپیکسلی داریم که در طرح 12.5 اینچی در بالا و در طرح 17 اینچی کامل در کناره نصب شده است.

Asus Zenbook 17 Fold OLED
قیمت: 3499 دلار / 3299 پوند / حدود 5200 دلار استرالیا
CPU: اینتل Core i7-1250U
گرافیک: گرافیک Intel Iris Xe
رم: 16 گیگابایت LPDDR5
صفحه نمایش: 17.3 اینچ (2560 x 1920) 4:3 FOLED، 60 هرتز، 0.2 میلی‌ثانیه، لمسی
ذخیره سازی: 1 ترابایت PCIe 4.0 NVMe SSD
پورت ها: 2x تاندربولت 4، جک صوتی ترکیبی
بي سيم: Wi-Fi 6E، بلوتوث 5
دوربین: وب کم 5 مگاپیکسلی، دوربین IR
وزن: 1.5 کیلوگرم (بدون صفحه کلید)، 1.83 کیلوگرم (با صفحه کلید)
ابعاد: 37.9 x 28.8 x 1.29 سانتی‌متر

ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW SPECS

بررسی OLED 17 FOLD ASUS ZENBOOK: طراحی

  • حاشیه ها کمی درشت هستند، اما این قابل درک است
  • صفحه‌کلید با توجه به نازکی خود سفر خوبی دارد
  • وب کم مادون قرمز، اما فقط 2 پورت Thunderbolt 4

من فضای بیشتری را در اینجا هدر نخواهم داد تا درباره صفحه نمایش OLED زیبای 4:3 Zenbook 17 Fold – آنقدر زیبا و واضح که ایسوس آن را در نام محصول قرار دهد. بله، روشن و رنگارنگ و به طور کلی فوق العاده است. در واقع، می توانم بگویم که برای سازندگان محتوا باورنکردنی خواهد بود. اما دو مشکل مهم در آن وجود دارد.

اولاً، فقدان کارت گرافیک اختصاصی به این معنی است که شما کاملاً به گرافیک یکپارچه Iris Xe CPU متکی هستید، که خوب هستند، اما شما را در بارهای کاری فشرده مانند ویرایش ویدیو یا رندر سه بعدی حمل نمی کنند. دوم، و مسلماً چیزی که در مورد Zenbook 17 Fold OLED بیشتر از همه دوست ندارم: پشتیبانی از قلم وجود ندارد.

بدون پشتیبانی از قلم! وقتی این را شنیدم به سختی می توانستم باور کنم. مطمئناً حالت تبلت بزرگ این Zenbook آن را برای هنرمندان دیجیتال مناسب می کند؟ ظاهرا نه؛ همانطور که ایسوس به من اطلاع داد، تصمیم گرفته شد خط رسمی “از قلم استفاده نکنید” باشد، زیرا در حالی که نمایشگر در واقع از ورودی قلم پشتیبانی می کند ، نگرانی هایی وجود داشت که استفاده از یک قلم می تواند به طور بالقوه به صفحه نمایش تاشو در جایی که چروک می شود آسیب برساند. وسط بنابراین اگر اتفاقی بیفتد که صفحه نمایش را با یک قلم هوشمند هاردپونت خراب کنید، 3499 دلار از جیبتان خارج خواهید شد.

صحبت از آن چروک شدن صفحه – من باید اعتراف کنم که وقتی صفحه نمایش روشن می شود با چشم غیرمسلح خیلی قابل توجه نیست، یک شاهکار چشمگیر با توجه به جدید بودن این فناوری. وقتی انگشت خود را روی صفحه نمایش می‌کشید، مطمئناً می‌توانید کمی برآمدگی را احساس کنید، اما من هرگز آن را هنگام استفاده از لپ‌تاپ در حالت تبلت، مختل ندیدم.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی قوی‌تر از آنچه برای یک لپ‌تاپ رده بالا می‌خواهم است، اما این یک حرکت ضروری برای گنجاندن موارد بیشتر در پشت پنل تاشو بود. قابل ذکر است، این شامل یک مجموعه واقعاً بسیار چشمگیر از بلندگوهای Dolby Vision Atmos با وضوح عالی و حداکثر صدا، از جمله بهترین هایی است که در هر لپ تاپ دیده ام، که من را شگفت زده کرد. همچنین در اینجا یک وب کم 5 مگاپیکسلی بسیار مناسب و یک دوربین IR برای ورود به سیستم تشخیص چهره از طریق Windows Hello گنجانده شده است.

ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW DESIGN

متأسفانه، درگاه‌های زیادی برای اتصال فیزیکی را شامل نمی‌شود. تنها چیزی که دریافت می کنید دو پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt 4 و جک هدفون 3.5 میلی متری است – و باید از یکی از آن خروجی های USB-C برای شارژ لپ تاپ نیز استفاده کنید، بنابراین آماده باشید که مقداری پول اضافی برای آن هزینه کنید. یک داک Thunderbolt 4. من فکر می‌کنم حتی یک پورت USB-A می‌تواند در اینجا گنجانده شود.

از نظر خارجی، من می گویم که Zenbook Fold 17 OLED عالی به نظر می رسد و احساس می کند. پوشش بیرونی ترکیبی از فلز برس خورده انعکاسی و روکش چرمی است که در پشت لولا و پایه پایه می‌پیچد که خود بسیار محکم به نظر می‌رسد. پایه های لاستیکی کوچکی در دو لبه وجود دارد که بدون در نظر گرفتن پیکربندی، مقداری چسبندگی روی سطوح صاف را فراهم می کند.

در آخر، بیایید در مورد صفحه کلید بلوتوث کلیدی بحث کنیم. این لپ‌تاپ دارای لنت‌های لاستیکی در قسمت زیرین آن است تا در صورت عدم اتصال مغناطیسی به شاسی اصلی لپ‌تاپ، از لغزش به اطراف جلوگیری کند و زمانی که در حالت 12.5 اینچی هستید، کاملاً در بالای نیمه پایینی صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

با وجود نازکی باورنکردنی آن (کمتر از 4 میلی متر)، در واقع حرکت کلید بسیار خوبی دارد و اندازه کلیدهای خود خوب است، حتی اگر برخی از دکمه ها کمی فشرده شده باشند تا با فرم کوچک سازگار شوند. پد لمسی به اندازه کافی پاسخگو است، اگرچه عمل کلیک کمی شناور به نظر می رسد. به طور کلی، من از اینکه صفحه کلید چقدر در استفاده از آن احساس خوبی دارد بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم – اما از آنجایی که از بلوتوث استفاده می کند، اساساً باید همیشه آن را روشن نگه دارید، که عمر باتری شما را کاهش می دهد.

  • ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW DESIGN_1
  • ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW DESIGN_2

بررسی ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED: عملکرد

  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل i7 برای کارهای روزمره قوی است…
  • … اما در بازی و تولید محتوا دچار تزلزل می شود
  • نرم افزار ‘ScreenXpert’ مفید اما مشکل است

خوب، من مطمئناً نتایج محک چشمگیرتری را دیده ام. اشتباه نکنید؛ پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 که Asus Zenbook 17 Fold OLED را تامین می‌کند کاملاً خوب است – تا جایی که من استدلال می‌کنم که محدود کردن خود به پردازنده‌های جدیدتر نسل سیزدهم اینتل هنگام بررسی اینکه کدام لپ‌تاپ را بخرید یک کار احمقانه است – اما قطعا در جاهای دیگر شاهد عملکرد بهتری بوده ایم.

تست‌های CPU مصنوعی در GeekBench و CrossMark در صورت نتایج غیرقابل تماشا، کاملاً کافی بودند و ثابت کردند که حداقل، Zenbook 17 Fold می‌تواند کارهای روزمره اداری را انجام دهد. باز کردن چندین برگه کروم باعث کاهش سرعت نشد و انتقال فایل به لطف SSD PCIe 4.0 سریع بود.

با این حال، لپ‌تاپ‌های بزرگ دیگر مانند مک‌بوک پرو 16 اینچی (2023) و Dell XPS 17 با اندازه مشابه، به شدت از آن پیشی گرفته‌اند . فقدان یک GPU اختصاصی باعث ایجاد مشکلات زیادی در تست های گرافیکی می شود. نتایج مصنوعی با استفاده از مجموعه بنچمارک 3DMark بسیار ضعیف بود، و برای اجرای بازی‌های سه بعدی با وضوح اصلی – حتی Civilization VI که به طور کلی بسیار سبک وزن بود، مشکل داشت .

ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW PERFORMANCE

من توانستم برخی از بازی‌های دو بعدی را به آرامی بازی کنم – Into The Breach و Slay The Spire هر دو به خوبی اجرا می‌شدند – بنابراین اگر قصد دارید بیشتر از این دستگاه برای کارهای روزمره مانند ویرایش اسناد و مرور اینترنت با کمی بازی‌های مستقل سبک استفاده کنید. طرف، شما باید خوب باشید. اگر به دنبال کاری برای انجام کارهای ویرایش ویدیوی پیشرفته یا مدل سازی سه بعدی هستید، این به سادگی اینطور نیست.

من احساس می‌کنم باید نرم‌افزار تغییر صفحه نمایش را که در اینجا نیز به کار می‌رود، که توسط ایسوس “ScreenXpert” نامیده می‌شود، بحث کنم. این ابزار اساساً به گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد تا به سرعت بین حالت‌های مختلف جابه‌جا شوید – چه صرفاً تا کردن صفحه‌نمایش در پیکربندی «کتاب» به راحتی

واقعیت ساده این است که در این قیمت، باید بتوانید عملکرد بسیار بالاتری را انتظار داشته باشید. نیازی به گفتن نیست که Zenbook 17 Fold احتمالاً در لیست ما از بهترین لپ‌تاپ‌های 17 اینچی قرار نخواهد گرفت – و اگر لیستی از بهترین مدل‌های 12.5 اینچی داشتیم، در آن لپ‌تاپ نیز وجود نداشت.

  • ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW PERFORMANCE_1
  • ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW PERFORMANCE_2
  • ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED REVIEW PERFORMANCE_3

بررسی ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED: عمر باتری

  • عمر باتری کافی اما غیرقابل تماشا
  • با استفاده از صفحه کلید بلوتوث متصل به سرعت در حداکثر روشنایی تخلیه می شود
  • عمر باتری صفحه کلید خوب است

من هیچ احساس قوی در مورد عمر باتری این لپ تاپ ندارم. خوبه؛ با روشنایی 50 درصد (که در فضایی با روشنایی متوسط ​​کاملاً کافی است)، در تست عمر باتری PCMark 10 کمی بیش از 9 ساعت دوام آورد – البته با قطع کردن صفحه کلید و خاموش شدن بلوتوث.

روشنایی را تا حد کامل کاهش دهید و صفحه‌کلید را وصل کنید، کمتر از 6 ساعت زمان می‌بینید – حتی اگر صدا را از آن بلندگوهای پررونق پخش کنید، کمتر. با روشنایی 50٪، صدای صفر و بلوتوث روشن، تقریباً 8 ساعت در تست وب گردی ما دوام آورد، بنابراین باید بتوانید تقریباً یک روز کاری کامل را بدون نیاز به شارژ از این لپ تاپ خارج کنید.

این تست ها با لپ تاپ در حالت 17 اینچی کامل انجام شد. من دوباره تست PCMark 10 را در حالت 12.5 اینچی انجام دادم به امید طول عمر بهتر، اما نصف کردن صفحه نمایش فقط نیم ساعت استفاده اضافی برایم به ارمغان آورد.

البته، صفحه کلید بی سیم باتری خاص خود را دارد که به نظر من به طرز شگفت انگیزی دوام می آورد – در طول مدت زمانی که با Zenbook 17 Fold OLED فقط دو بار آن را شارژ کردم، مجبور شدم آن را شارژ کنم. هم کیبورد و هم خود لپ تاپ از طریق همان آداپتور Thunderbolt 4 شارژ می شوند که راحت است و زمان شارژ بسیار سریع به نظر می رسید.

چگونه ASUS ZENBOOK 17 FOLD OLED را آزمایش کردم

Asus Zenbook 17 Fold OLED_4

  • در هر پیکربندی ممکن استفاده می شود
  • روی آن بازی کردم و کارهای روزمره ام را انجام دادم
  • آن را به خانه یکی از دوستان بردم (برای نشان دادن آن!)

من هفته ها از این پسر بد استفاده کردم و همه کارها را انجام دادم! این به معنای واقعی کلمه برای تماشای یوتیوب در رختخواب عالی است – وقتی با تبلت بزرگ 17.3 اینچی خود در کنار بالش ها نشسته بودم و فیلم های آشپزی عجیب و غریب برایان دیوید گیلبرت را تماشا می کردم، احساس مجللی عجیبی داشتم. من همچنین از آن برای مرور Readly در حالت “کتاب” استفاده کردم که بسیار خوب بود.

به طور طبیعی، من مجبور شدم از آن در حالت “لپ تاپ” 12.5 اینچی نیز استفاده کنم، و از آن برای کار (و همچنین نوشتن بخشی از این بررسی) استفاده کردم. من بیشتر از صفحه‌کلید بلوتوثی استفاده می‌کردم که به صورت مغناطیسی روی نیمه پایینی آن قرار می‌گرفت، اما مطمئن بودم که آن را در حالت «فقط صفحه» با استفاده از صفحه‌کلید مجازی نیز آزمایش می‌کردم.

ما به استقلال و فرآیند دقیق بازبینی خود افتخار می‌کنیم، توجه طولانی‌مدت به محصولاتی که بررسی می‌کنیم ارائه می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که بررسی‌های ما به‌روزرسانی و نگهداری می‌شوند – صرف نظر از زمان عرضه دستگاه، اگر هنوز هم می‌توانید آن را بخرید، در رادار ماست

 

منبع : techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.