04/28/2024
Xiaomi 12s Ultra

بررسی Xiaomi 12s Ultra

حکم اولیه

Xiaomi 12s Ultra یک قطعه ویترینی است که نشان می دهد شیائومی تا چه حد به عنوان یک برند و سازنده گوشی های هوشمند پیشرفت کرده است. همکاری با لایکا و هارمون کاردون، اولین فناوری دوربین در جهان، و نتایج عالی در دنیای واقعی، تلفن را به گزینه ای قدرتمند تبدیل کرده است. در حالی که بدون شک در دسترس نبودن آن در غرب مایوس کننده است، اما باید اطمینان حاصل شود که علاقه مندان به عکاسی، شیائومی را تا سال 2023 در نظر دارند.

طرفداران

  • +بهترین سخت افزار دوربین در کلاس
  • +طراحی و ساخت عالی
  • +صفحه نمایش AMOLED با کیفیت 120 هرتز
  • +عملکرد قدرتمند

منفی

  • -هیچ نسخه غربی برنامه ریزی نشده است
  • -نیم رخ ضخیم و وزن سنگین
  • -کیفیت ناسازگار در بین دوربین ها
  • -bloatware از پیش نصب شده

خیلی وقت‌ها پیش نمی‌آید که گوشی برجسته‌ای مانند Xiaomi 12s Ultra از راه برسد و پیشرفتی در فناوری دوربین داشته باشد. به عنوان اولین تلفنی که دارای سنسور دوربین 1 اینچی است – اعتباری که قبلاً برای دوربین های کامپکت رده بالایی مانند Sony RX100 IIV محفوظ بود – شکاف بین این دو دسته محصول را مانند هیچ دیگری کاهش می دهد.

این اولین تلاش شیائومی در زمینه سنسورهای دوربین پیشرو در کلاس نیست. Xiaomi Mi 11 Ultra این برند را در سفر موج‌ساز و دوربین-کلاکسون-بوق خود آغاز کرد. سپس شراکت لایکا شیائومی آمد و اکنون، شیائومی 12 اس اولترا را داریم.

با وجود برخورداری از فناوری دوربین در سطح جهانی در داخل، متأسفانه، نمی‌توانید Xiaomi 12s Ultra را در هیچ کجای دنیا خریداری کنید – فقط در چین موجود است. با توجه به وضعیت آن به عنوان یک دستگاه ویترین فناوری، قطعاً ارزش کمی وقت گذاشتن با گوشی و سنسور قدرتمند 1 اینچی 50 مگاپیکسلی Sony IMX989 را دارد.

تاریخ عرضه و قیمت Xiaomi 12s Ultra

Xiaomi 12s Ultra_1

با توجه به اینکه Xiaomi 12s Ultra یک گوشی پرچمدار دوربین دار با آخرین قدرت Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 است، انتظار دارید که یکی از گران ترین گوشی های هوشمند موجود در صحنه باشد. اما معمولاً تلفن ها در چین نسبت به انگلستان یا ایالات متحده هزینه کمتری دارند، مخصوصاً تلفن های چینی. به همین دلیل است که قیمت Xiaomi 12s Ultra کمتر از Samsung Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max است. ، حتی اگر آن را وارد کنید.

 

  • 8 گیگابایت رم / 256 گیگابایت: 5999 یوان (تقریباً 890 دلار / 735 پوند)
  • 12 گیگابایت رم / 256 گیگابایت: 6499 یوان (تقریباً 960 دلار / 795 پوند)
  • 12 گیگابایت رم / 512 گیگابایت: 6999 یوان (تقریباً 1035 دلار / 855 پوند)

Xiaomi 12s Ultra در دو رنگ مشکی کلاسیک و سبز سبز عرضه می شود که رنگ دوم بیشتر شبیه خاکستری روشن است. هر دو طعم پشتی به سبک چرم بسته بندی می شوند و قیمت یکسانی دارند.

بدون در دسترس بودن در بریتانیا یا ایالات متحده، قیمت های وارداتی احتمالاً به شدت متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید یکی را انتخاب کنید، خرید کنید و نظرات واردکننده‌ای را که استفاده می‌کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک Xiaomi 12s Ultra قانونی دریافت می‌کنید.

A photo of the Xiaomi 12s Ultra smartphone with some previous camera champs in the past, the Nokia 808 Pureview, Lumia 1020, and the Xiaomi Mi 11 Ultra.

طراحی و نمایشگر اولترا شیائومی 12s

اگر از Xiaomi Mi 11 Ultra استفاده کرده اید و منتظر طراحی مجدد آن هستید، دوباره فکر کنید. 12s Ultra یک تعمیر اساسی است. این صفحه نمایش کوچک در پشت 11 Ultra را حذف می کند و با دوربین جدید و دایره ای اطراف که جلب توجه می کند، خط را از ترفندها به گراویت ها منتقل می کند.

12s Ultra یک گوشی ضخیم است. شیائومی می گوید که حدود 9.1 میلی متر است، اما این فقط فریم را در نظر می گیرد. در بدن، زمانی که برآمدگی دوربین را در نظر بگیرید، گوشی در واقع 1.3 سانتی متر ضخامت دارد.

با وزن 225 گرم، Xiaomi 12s Ultra نیز وزن زیادی دارد – وزنی بین آیفون 13 پرو (204 گرم) و پرو مکس (240 گرم) دارد. قاب فلزی مات آن در کناره‌ها، جایی که دکمه پاور در زیر دکمه تنظیم صدا در سمت راست قرار دارد، به‌خوبی باریک می‌شود.

در پایه گوشی یک پورت USB-C، اسلات سیم کارت و بلندگو قرار دارد. در بالا یک بلندگوی دوم، یک بلستر IR و برند هارمن کاردون قرار دارد. در پشت گوشی، همه چیز مربوط به آن دوربین است.

Xiaomi 12s Ultra_2

Xiaomi 12s Ultra با صفحه نمایش 6.73 اینچی، علاوه بر اینکه یک گوشی سنگین است، یک پرکننده کف دست و جیب است. اگرچه این گوشی به اندازه گلکسی اس 22 اولترا یا نوت 20 اولترا با صفحه نمایش های 6.8 و 6.9 اینچی گسترده نیست.

ما در حال آزمایش نسخه سبز هستیم که یک چرم گیاهی سبز خاکستری را در مقابل یک قاب فلزی نرم طلایی و یک دور دوربین نقره‌ای منفجر شده قرار می‌دهد. به نظر می رسد غنی، ممتاز و گران است و با اطمینان از اندازه 12s Ultra جشن می گیرد.

نام تجاری لایکا در پشت گوشی مشخص شده است، بنابراین بین نشان های لایکا و هارمن کاردون که بدنه 12s را تزیین می کنند، به وضوح از برندهای غربی قابل توجه شیائومی برای افزایش اعتبار خود استفاده می کند.

Xiaomi 12s Ultra_3

در مورد کیفیت صفحه نمایش، این یک نمایشگر LTPO AMOLED نسل دوم با وضوح 2K است، بنابراین جسور، پر جنب و جوش و پر جنب و جوش به نظر می رسد. همچنین روشن می شود و تا بیش از 1000 نیت بالا می رود.

در مرکز بالای نمایشگر یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و در مرکز پایین، یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد. جلو و پشت به زیبایی در کناره‌ها گرد می‌شوند، که به طرز دلپذیری در مقابل بالا و پایین صاف 12s Ultra متضاد است.

در نهایت، طراحی Xiaomi 12s Ultra بدون اینکه فراموش کند که یک گوشی هوشمند است، کار بسیار خوبی را انجام می دهد. گوشی حس خاصی دارد، پشت چرم گیاهی لمسی گرم‌تری نسبت به گوشی‌های شیشه‌ای یا فلزی دارد، و برآمدگی برجسته و جسورانه دوربین بدون آسیب رساندن به انسجام بسته به‌طور مناسبی چشم‌گیر است. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به Xiaomi Mi 11 Ultra و تلاشی شیک برای برندسازی مشترک با Leica – Hats-off Xiaomi است.

A photo of the Xiaomi 12s Ultra smartphone with some previous camera champs in the past, the Nokia 808 Pureview, Lumia 1020, and the Xiaomi Mi 11 Ultra._1

دوربین های اولترا شیائومی 12s

The 32MP front camera on the Xiaomi 12s Ultra

سه دوربین در پشت Xiaomi 12s Ultra و یک دوربین در جلو وجود دارد. تنها یکی از این دوربین ها، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX989 با اندازه رقیب خود، خبرساز است.

سنسورهای دوربین بزرگ معمولاً به عکس‌های بهتری تبدیل می‌شوند، زیرا می‌توانند نور را بهتر ثبت کنند – مبنایی برای هر تصویری. نور بیشتر به معنای عکس با کیفیت بالاتر است. چیزهای بیشتری در آن وجود دارد – نرم افزار دوربین، پردازش عکس و موارد دیگر – اما به عنوان یک قانون کلی، آب را نگه می دارد. بنابراین، با بزرگترین سنسور از همه آنها، 12s Ultra باید یک قهرمان دوربین باشد.

در بالای یک سنسور عالی، دوربین اصلی 12s Ultra دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، دیافراگم f/1.9، لنز متشکل از هشت عنصر و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است.

در مورد سایر دوربین‌های پرچمدار دوربین شیائومی، هر دو دارای دو سنسور 48 مگاپیکسلی 1/2 اینچی هستند که دوربین زاویه بسیار عریض با فاصله کانونی 13 میلی‌متر و دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی 120 میلی‌متر است. این معادل یک تجربه تله فوتو با زوم تقریباً 5 برابر است.

بعد از چند هفته استفاده از گوشی، سخت است که تحت تاثیر کارهای شیائومی قرار نگیرید. یک سال پس از Mi 11 Ultra خوب، اما نه عالی، سازنده گوشی‌های هوشمند برای رفع کاستی‌های آن – مدیریت گرما و پردازش عکس – و بهبود تجربه در سراسر صفحه، به تابلوی طراحی بازگشت.

کیفیت حسگر دوربین اصلی Xiaomi 12s Ultra نسبت به نسل قبلی خود در زمینه عمق میدان و محدوده دینامیکی عالی است. سوژه‌های نزدیک‌تر از یک متر فوکوس می‌کنند، در حالی که پس‌زمینه طبیعی و جداسازی پیش‌زمینه به آن‌ها کمک می‌کند تا ظاهر شوند. گوشی‌های هوشمند معمولاً این کار را بدون روشن شدن حالت پرتره انجام نمی‌دهند، اما این یکی انجام می‌دهد.

  • Dynamic range from the main camera on the Xiaomi 12s Ultra is impressive
  • Foreground and background separation is possible without firing up portrait mode on the 12s Ultra even when adding a bit of extra distance between you and a subject.
  • Low light photos capture plenty of detail while looking bright and layered
  • The 12s Ultra captures a soft background when capturing a subject closer than 1m away
  • The Leica Natural look is high in contrast and drama. A lot of detail can be pulled from the shadows, but we found the Leica Vivid look to be more pleasing.
  • The periscope camera might not reach as far as the S22 Ultra, but it can still capture impressive photos at a distance.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.