04/29/2024

ظرافت و ۵G ارزان

حکم

Realme 9 5G یک تلفن ۵G شیک و مقرون به صرفه است که توانایی اطمینان بخشی را در همه جا به نمایش می گذارد. Poco M4 Pro 5G آن را در چند زمینه معرفی می کند، اما با این وجود انتخاب قابل اعتمادی است.

طرفداران

  • +طراحی مرتب
  • +دوربین اصلی مناسب
  • +نرم افزار نسبتا تمیز

منفی

  • -بدون دوربین فوق عریض
  • -شارژ فقط ۱۸ وات
  • -نمایشگر LCD به جای OLED

بررسی دو دقیقه ای

Realme 9 5G دقیقاً زیر Realme 9 Pro 5G قرار گرفته است، با طراحی تمیز مشابه و اتصال ۵G با قیمت مقرون به صرفه تر.

مصالحه هایی در روند فشرده سازی اتصال ۵G صورت گرفته است، همانطور که با وجود یک مدل غیر ۵G در دسترس با همان پول نشان داده شده است. در اینجا به جای OLED یک نمایشگر LCD دریافت می کنید، البته یک نمونه واضح، دقیق و روان.

شما همچنین یک شارژر ۱۸ واتی به جای معادل ۳۳ ​​وات مدل ۴G دریافت می‌کنید، که به این معنی است که هر شب باید آن را شارژ کنید. خوشبختانه، یک سلول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی حتی برای کمانچه‌بازان مکرر تلفن باید یک روز کامل آب بخورد.

یک معاوضه دیگر با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به جای ۱۰۸ مگاپیکسل مدل ۴G همراه است. در مدل ۵G نیز هیچ شکلی از دوربین فوق عریض دریافت نمی کنید. با این حال، Realme 9 5G می‌تواند عکس‌های متعادل و دقیق در نور خوب بگیرد. ما روش طبیعی Realme را با رنگ ها، به ویژه، دوست داریم.

عملکرد فوق العاده نیست، اما تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ Realme 9 5G تجربه ناوبری نسبتاً بدون درد را تضمین می کند. با این حال، گیمرها ممکن است بخواهند به جای دیگری نگاه کنند، زیرا این پردازنده ساده با ۴ گیگابایت رم محدود پشتیبانی می شود.

Realme 9 5G_1

رابط کاربری سفارشی Realme یکی از تلاش‌های پاک‌تر در بازار بودجه است و مسلماً جذاب‌تر از نرم‌افزار MIUI موجود در گوشی‌های رقیب پوکو و ردمی است.

وقتی صحبت از پوکو شد، به نظر می رسد که Poco M4 Pro 5G مستقیم ترین رقیب Realme 9 5G باشد. در حالی که این دو تلفن دارای قیمت، اتصال ۵G و نمایشگر بسیار مشابه هستند، پوکو از چند جهت معنی دار برتری می یابد.

Poco دوربین فوق عریض، صدای استریو و شارژ سریع ۳۳ واتی را در اختیار شما قرار می دهد. در مجموع، به نظر می رسد بسته ای سخاوتمندانه تر برای ۲۴۹ پوند شما باشد.

اگر رویکرد کم‌توجهی Realme را ترجیح می‌دهید، Realme 9 5G شما را ناامید نخواهد کرد. اما مانند هر گوشی جدید با این قیمت، این سوال را ایجاد می کند که آیا ۵G واقعاً ارزش مصالحه های اجتناب ناپذیری را دارد که به عنوان بخشی از قلمرو تلفن های ارزان قیمت است؟

قیمت و در دسترس بودن Realme 9 5G

  • شروع قیمت ها از 249 پوند (حدود 310 دلار / 440 دلار استرالیا)
  • در 12 می 2022 راه اندازی شد

Realme 9 5G که در 12 مه 2022 عرضه شد، برای مدل انفرادی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی 249 پوند (حدود 310 دلار / 440 دلار استرالیا) قیمت دارد.

جالب است که یک نسخه غیر 5G نیز وجود دارد که هزینه یکسانی دارد، اما چندین جزء برتر. Realme در اینجا یک انتخاب مستقیم بین یک تلفن ضعیف با 5G یا یک تلفن برتر بدون آن ارائه می دهد.

Realme 9 5G_2

از نظر موقعیت‌یابی گوشی در محدوده وسیع‌تر، بین Realme 9 Pro 5G 299 پوندی و Realme 9i با قیمت 199 پوند جای می‌گیرد.

جدا از رقابت داخلی، Realme 9 5G یک رقیب نزدیک در Poco M4 Pro 5G با قیمت یکسان پیدا می کند، در حالی که Redmi Note 11 Pro فقط با 4G قیمتی مشابه 259 پوند دارد. 


طراحی Realme 9 5G

  • طراحی تمیز و تمام پلاستیکی
  • روکش مرواریدی چشم نواز

برخلاف برخی از همتایان مقرون به صرفه خود، Realme زبان طراحی ثابتی را در سری Realme 9 حفظ کرده است.

Realme 9 5G شباهت زیادی به Realme 9 Pro 5G و در واقع Realme 9 Pro Plus 5G دارد. با نگه داشتن این گوشی در کنار Realme 9 5G، نمی توان دلیل تفاوت ۱۰۰ پوندی بین آنها را نشان داد.

این یک تلفن محکم و خوش ترکیب است، البته با قاب پلاستیکی و پشت. مدل ما از رنگ Stargaze White استفاده می کند که درخشش رنگین کمانی مرواریدی جذاب و همچنین حس مات دلپذیری دارد.

این دستگاه نسبت به بسیاری از مدل‌های تیره‌تر اثرانگشت را ملایم‌تر می‌گذارد، اگرچه هر زمان که گوشی را کج می‌کنید، اثرانگشت آن همچنان وجود دارد.

Realme 9 5G design

این گوشی بزرگتر از Pro Plus است، با ابعاد (۱۶۴.۳ x 75.6 x 8.5mm) که با Realme 9 Pro 5G مطابقت دارد. ما گوشی را ۱۹۲ گرم وزن کردیم که فقط سمت راست سنگین است.

ریلمی با یک سنسور اثر انگشت کناری که در یک دکمه پاور مناسب و بزرگ و مسطح قرار گرفته است، عرضه شده است. این سیستم خاص مانند ساعت کار می کند، اما شایان ذکر است که مدل ۴G راه حل ظاهراً پیشرفته تری را در صفحه نمایش به شما ارائه می دهد.

در حالی که یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون وجود دارد، طبق معمول، عدم وجود بلندگوهای استریو کمی سخت است. ما انتظار چنین چیزی را در این انتهای بازار نداریم، اما Poco M4 Pro 5G نشان داده است که حتی با ۵G به عنوان بخشی از بسته، امکان پذیر است.

جدا از آن پرداخت براق، این طراحی نسبتاً غیرقابل توجه و حتی عمومی است. اما کیفیت و احساس در این انتهای بازار بیشتر از بصری شکوفا می‌شود و Realme 9 Pro 5G این آزمون را با رنگ‌های پران رنگین کمان پشت سر می‌گذارد.

صفحه نمایش Realme 9 5G

  • ۶.۶ اینچ IPS LCD
  • رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۱۲
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

Realme 9 5G display

اینجا جایی است که اولین و مسلماً بزرگترین تفاوت بین نسخه‌های ۵G و غیر۵G Realme 9 نهفته است. در حالی که مدل ۴G یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED (همان Pro و Pro Plus) را در اختیار شما قرار می‌دهد، Realme 9 5G همراه با LCD 6.6 اینچی.

هر دو صفحه نمایش دارای رزولوشن FHD+ هستند، اما در حالی که مدل ۴G دارای نرخ تجدید ۹۰ هرتز است، مدل ۵G با ۱۲۰ هرتز عرضه می شود.

ممکن است این صفحه نمایش بزرگتر و پاسخگوتر باشد، اما اشتباه نکنید: صفحه نمایش Realme 9 5G نقطه مصالحه است. رنگ مشکی آن چندان عمیق نیست و رنگ‌های آن بسیار کمتر از رنگ‌های برادرش است. در واقع، این صفحه شباهت بیشتری با Realme C35 ۱۴۹ پوندی دارد تا با Realme 9.

مانند آن تلفن مقرون به صرفه، این یک پنل IPS LCD با کیفیت مناسب است و دقت رنگ بیشتر در نقطه ای است. من حداکثر روشنایی ۴۴۸ نیت را اندازه گرفتم و در شرایط روشن با روشنایی خودکار فعال می شود کمی بالاتر می رود.

با این حال، در نهایت، این پنل به سادگی فاقد محدوده دینامیکی پاپ و محض دستگاه‌های با قیمت مشابه با پنل‌های OLED است.

این یکی از معاوضه‌های کلیدی شما با ۵G در سال ۲۰۲۲ است، و این معامله‌ای است که شرکت‌هایی مانند Poco M4 Pro 5G قبلاً انجام داده‌اند. شما واقعاً باید بررسی کنید که ۵G چقدر برای شما مفید است وقتی تصمیم می‌گیرید چگونه ۲۵۰ پوند خود را به بهترین نحو خرج کنید.

Realme 9 5G display_1


دوربین های Realme 9 5G

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
  • دوربین های ۲ مگاپیکسلی عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو
  • نه فوق عریض

Realme 9 5G فقط به یک سیستم دوربین سه گانه مجهز است. این دوربین توسط یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (عریض) هدایت می‌شود، اما سنسورهای عمق ۲ مگاپیکسلی و ماکرو تا حد زیادی برای اشغال فضا و علامت‌گذاری وجود دارند.

با تمرکز روی آن سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، به نظر می رسد که ۱/۲.۷۶ اینچی ISOCELL S5KJN1 سامسونگ است که در بسیاری از گوشی های ارزان قیمت یافت می شود. این همان سنسوری است که قبلاً در Moto G22 ، Realme 9i و Realme 8i دریافت کرده بودید. آی تی.

همانطور که نشان می دهد، به هیچ وجه به سطح سنسور اصلی Realme 9 Pro Plus 5G نزدیک نیست. واضح تر از آن، این سنسور با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی غیر ۵G Realme 9 برابری نمی کند.

با وجود این اخطارها، Realme 9 5G عکس های کاملا مناسبی در نور خوب می گیرد. حتی در نور متوسط ​​داخلی، رنگ طبیعی خوبی در عکس‌های آن وجود دارد، اما این رنگ‌ها مطمئناً در صورت نیاز (مانند عکس‌های غذا) می‌توانند ظاهر شوند.

Realme 9 5G cameras

برای این منظور، یک دستیار اختیاری هوش مصنوعی وجود دارد که می تواند با فشار دادن دکمه مجازی فعال شود، که تمایل دارد آن رنگ ها را تا حدی بالا ببرد. حتی در آن زمان نیز تأثیرات در محدوده‌های قابل قبولی قرار دارند و برخی از عکس‌هایی را که در یک روز تیره گرفته‌ایم تقویت می‌کند.

عکس‌ها می‌توانند نشانه‌هایی از نوردهی بیش از حد را نشان دهند، که هنگام بررسی آسمان و سایر عناصر پس‌زمینه مشهود است. اما این برای دوره تلفن‌های ارزان‌تر برابر است.

دوربین Realme 9 5G نمی‌تواند هنگام گرفتن عکس در حالت شب، بدون OIS، سنسور نسبتا کوچک و قدرت پردازش محدود، وضوح را حفظ کند. اما باز هم، لحن کاملاً طبیعی است و هیچ‌کدام از رقبای مقرون به صرفه‌ای که ظاهر جعلی دارند، روشن نمی‌شوند. الگوریتم های Realme تا حد زیادی روی نقطه هستند.

از آنجایی که لنز تله فوتو وجود ندارد، با ضربه زدن روی دکمه ۲x، تلفن روی سنسور اصلی قرار می‌گیرد. در اینجا تقریباً به اندازه کافی پیکسل وجود دارد که نتایج را در یک زمینه مشاهده صفحه نمایش رسانه های اجتماعی / تلفن قابل استفاده می کند، اما شما نمی خواهید آنها را بزرگتر کنید.

برای برخی ناامید کننده تر، فقدان کامل یک ماده فوق گسترده است. Poco M4 Pro 5G دارای ۸ مگاپیکسل فوق عریض است، بنابراین با این قیمت و با در نظر گرفتن مالیات ۵G امکان پذیر است. همچنین شایان ذکر است که Realme 9 غیر ۵G دارای وضوح ۸ مگاپیکسلی فوق عریض است.

یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در اطراف جلو وجود دارد که عموماً برای هدف مناسب است، اگرچه در روز ابری فوق الذکر به پوست رنگ پریده من درخشندگی و بافت صورتی درخشان عجیبی می بخشد.



نمونه های دوربین

عملکرد و مشخصات Realme 9 5G

  • پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۵G آماده است

در قلب Realme 9 5G یک تراشه Qualcomm Snapdragon 695 و ۴ گیگابایت رم قرار دارد. این یک تنظیم متفاوت از مدل غیر ۵G است که به شما یک اسنپدراگون ۶۸۰ و ۸ گیگابایت رم می دهد.

اسنپدراگون ۶۹۵ همان تراشه‌ای است که در گوشی‌های گران‌تر شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و پوکو ایکس ۴ پرو ۵G پیدا می‌کنید ، اما همچنان یک تراشه اقتصادی ۵G با مجموعه‌ای از ویژگی‌های نسبتاً ناچیز است. اگر برای یک ثانیه به دوربین برگردیم، اسنپدراگون ۶۹۵ تنها امکان فیلمبرداری نسبتاً رقت انگیز ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را می دهد.

میانگین امتیاز Geekbench 5 شامل ۶۹۳ تک هسته ای و ۱۸۷۶ چند هسته ای نیز چندان قابل توجه نیست. این در شرایط تک هسته‌ای کمی سریع‌تر از Realme 8 5G سال گذشته است، اما در مورد چند هسته‌ای کمی کندتر است.

گفته می شود، پوکو M4 پرو ۵G را شکست داد که با تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰ امتیاز ۵۷۲ و ۱۵۶۷ را کسب کرد.

اگر گیمر هستید، این گوشی برای خرید نیست. Genshin Impact در تنظیمات کم پیش‌فرض خود به‌طور توقف اجرا می‌شود. این می تواند مشکلی در مورد تخصیص محدود رم گوشی (فقط ۴ گیگابایت) باشد، زیرا به نظر نمی رسد افزایش گرافیک تا متوسط ​​عملکرد را به طرز محسوسی بدتر کند و نشان می دهد که GPU در اینجا گلوگاه نیست.

Realme 9 5G performance and specs

به هر حال، لازم به یادآوری است که مدل ۴G به شما ۸ گیگابایت رم می دهد، بنابراین ممکن است برای گیمرهایی که بودجه کمی دارند، شرط بندی بهتری باشد. همانطور که قبلاً چندین بار گفته ایم، واقعاً باید در مورد ارزش واقعی که از اتصال ۵G به دست می آورید، طولانی و سخت فکر کنید. غریزه ما این است که ارزش معامله در این انتهای بازار را ندارد.

با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، حداقل ظرفیتی برابر با مدل ۴G دارید.

نرم افزار Realme 9 5G

  • اندروید ۱۲ با Realme UI 3.0
  • فید Google وجود ندارد

Realme 9 5G روی اندروید ۱۲ اجرا می‌شود و رابط کاربری Realme UI 3.0 در بالای آن قرار دارد. این به دور از مزاحم ترین پوسته سفارشی اندروید موجود در بازار است و برای چشم بسیار آسان تر از MIUI شیائومی است که در گوشی های Redmi و Poco خواهید یافت.

منوها واضح و نسبتاً مشابه هستند، و پر از برنامه های تکراری یا شخص ثالث نیستند. مانند MIUI نیز هیچ بخش اعلان تقسیم بندی (به هر دو معنای کلمه) وجود ندارد.

جالب – و نسبتاً آزاردهنده – هیچ Google Feed در سمت چپ صفحه اصلی وجود ندارد. حتی Realme C35 فوق‌العاده ارزان هم چنین چیزی را داشت، و ما متوجه شدیم که دائماً در مقابل انیمیشن فنری که وقتی نمی‌توانید بیشتر از آن پیمایش کنید ظاهر می‌شود، مقاومت می‌کنیم.

این اندروید ۱۲ است، یک امکان منظم برای تنظیم رنگ دکمه های منو با توجه به تصویر زمینه انتخابی شما وجود دارد، که افزوده جالبی است – به خصوص در مقایسه با بسیاری از تلفن های پوکو و ردمی که هنوز اندروید ۱۱ را اجرا می کنند.

Realme 9 5G software


عمر باتری Realme 9 5G

  • باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری
  • شارژر ۱۸ واتی

Realme 9 5G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. ما می گوییم که بزرگ است، اما برای یک گوشی مدرن مقرون به صرفه تقریباً یک جزء ضروری است.

آنچه ما خواهیم گفت این است که در اینجا به اندازه هر رقیب پوکو، ردمی یا موتورولا فراوان است. با یک بار شارژ می‌توانید دو روز کامل از استفاده سبک تا متوسط ​​را پشت سر بگذارید، در حالی که حتی کاربران سنگین هم باید بتوانند یک روز را با فضای خالی بگذرانند. باز هم، این در بخشی از بازار که ظرفیت بالایی دارد، چیز خاصی نیست، اما با این وجود مثبت است.

تماشای محتوای رسانه‌ای در اینجا کمی بیشتر از یک تلفن گران‌تر با پردازنده کارآمدتر/گران‌قیمت‌تر آب می‌خورد. اجرای ویدیوی حلقه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای TechRadar با حداکثر روشنایی صفحه نمایش، ۱۲ درصد از شارژ کامل را کاهش می‌دهد.

مالیات ۵G زمانی که زمان شارژ مجدد فرا می رسد مشهود است. مانند Realme 8 5G سال گذشته، Realme در یک شارژر ۱۸ واتی قرار داده است که بیش از یک ساعت طول می کشد تا از حالت خالی به پر شود.

این برخلاف Realme 9 ساده است که جایگزین ۳۳ وات سریع‌تری دارد. همان طور که Poco M4 Pro 5G هم همین کار را می کند، که حتی نیازی به انجام بدون ۵G ندارد.


آیا باید Realme 9 5G را بخرم؟

Realme 9 5G_3

بخر اگر …

شما صفحه نمایش های بزرگ را دوست دارید
با 6.6 اینچ، صفحه نمایش Realme 9 5G بزرگتر از مدل های غیر 5G و همچنین ریلمی 9 پرو پلاس 5G است.

5G برای گوشی مقرون به صرفه شما اولویت است
Realme 9 5G چند ویژگی را به نام اتصال 5G قربانی می کند، بنابراین اگر سرعت شبکه فوق سریع برای شما مهمتر از شارژ سریع، نمایشگر پر جنب و جوش یا مجموعه دوربین جامع است، بالا، این می تواند گوشی مقرون به صرفه ای برای شما باشد.

شما دوست دارید گوشی‌هایتان برق بزنند.رنگ سفید ستاره‌ای Realme 9 5G مطمئناً چشم‌نواز است، با درخشش رنگین‌کمان وقتی به صورت زاویه‌دار نگاه کنید.

آن را نخرید اگر …

می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید.دوربین فوق عریض در Realme 9 5G وجود ندارد، بنابراین برای گرفتن عکس‌های منظره حماسی باید 10 قدم بیشتر به عقب برگردید.

دوست دارید در طول روز شارژ کنیدبا یک شارژر 18 واتی همراه، Realme 9 5G برای شما مناسب نیست اگر دوست دارید شارژ سریع در اواسط روز انجام دهید.

شما پاک‌ترین نرم‌افزار ممکن را می‌خواهیددر حالی که Realme UI 3.0 با بدترین متخلف فاصله زیادی دارد، اما به اندازه نرم‌افزار تقریباً موجودی که در گوشی‌های رقیب موتورولا و نوکیا خواهید یافت، تمیز نیست.

 

منبع : techradar

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.