04/29/2024

عقب مانده اما بسیار ارزان است

حکم

 

Oppo A54s کمی کند است و فاقد 5G است، اما یک دوربین معقول و عمر باتری مناسب به آن کمک می کند که ارزش بهتری به نظر برسد. با این حال، این تلفنی نیست که برجسته باشد.

 

طرفداران

  • +دوربین معقول
  • +عمر باتری خوب
  • +ارزان

منفی

  • -عملکرد کند
  • -از بسیاری جهات غیر استثنایی
  • -بدون پشتیبانی از 5G

بررسی دو دقیقه ای

با تعداد زیادی از گوشی های Oppo که اکنون در دسترس هستند، نمی توانید از خود بپرسید که Oppo A54s واقعاً برای چه کسی جذاب است. خوبه. خوبه.

ارزان در حدود 190 دلار / 179 پوند / 299 دلار استرالیا، ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد، اما برای خیلی بیشتر می توانید Oppo A54 5G با پشتیبانی 5G و عملکرد بهتر داشته باشید. این شما را متعجب می کند که چرا Oppo A54s ارزش وقت گذاشتن را دارد.

حداقل دوربینش بهش کمک میکنه. سنسور اصلی آن 50 مگاپیکسلی است که دارای لنز سه گانه است. استفاده از آن نسبت به سایر بخش‌های تلفن سریع‌تر است، و برای کسانی که بودجه کمی دارند و به دنبال عکاسی مناسب هستند، ایده‌آل است. حتی اگر کمی بیش از حد نوردهی کند.

البته قابل پیش بینی است که لنزهای اضافی – ماکرو و عمق – چندان عالی نیستند. افتضاح نیستند و با این قیمت، احتمالاً توقع زیادی ندارید، اما خاص هم نیستند. به عنوان یک دوربین همه منظوره، Oppo A54s به اندازه کافی معقول است.

موجود در رنگ‌های آبی مرواریدی، نقره‌ای فضایی یا مشکی کریستالی، نسبتاً شیک نیز هست. آن اثر تغییر رنگ آشکار چیزی مانند Oppo A54 5G را ندارد، اما وقتی آن را دستکاری می‌کنید، تغییر خاصی ایجاد می‌شود.

در دست گرفتن هم صاف و راحت است. حتی در دستان کوچک این بازبینی کننده، چنگال معقولی برای آن وجود دارد، در حالی که صفحه نمایش 6.52 اینچی همچنان به این معنی است که شما یک تلفن قابل توجه در اختیار دارید. همانطور که برای این برند مرسوم است، در سمت چپ کنترل‌های میزان صدا قرار دارند، در حالی که لبه سمت راست دارای دکمه روشن/خاموش/باز کردن قفل است که به عنوان حسگر اثرانگشت عمل می‌کند.

Oppo A54s_1

صفحه نمایش – اتفاقا – خوب است. باز هم خوبه رزولوشن 720 در 1600 کافی است و روشنایی مناسبی دارد، اما دقیقاً الهام‌بخش نیست.

هیچ عملکرد شارژ بی سیم وجود ندارد، اما Oppo A54s به لطف USB-C به سرعت قابل قبولی شارژ می شود. همچنین برای بیش از یک روز استفاده منظم بدون مشکل دوام می آورد. این می تواند به این دلیل باشد که عملکرد آن نسبتاً متوسط ​​است. مجهز به پردازنده MediaTek Helio G35 و 4 گیگابایت رم، حتی انجام چند وظیفه ای نیز می تواند کمی کند باشد.

همه چیز شبیه به کار معمول است، به نوعی مانند تلفنی است که با عجله بیرون می روید و زمانی که Oppo موجود شما به تازگی یک برخورد غم انگیز با بتن داشته است، می خرید و شما فقط به چیزی نیاز دارید که فعلا این کار را انجام دهد.

بنابراین، Oppo A54s در آن زمان بهترین نیست. دور از آن است، اما کار را انجام می دهد. اگر در تنگ ترین بودجه هستید، این کار را انجام می دهد، اما این معامله تعجب آور نیست. فقدان 5G و شارژ بی سیم از موضوع اصلی دور است. در عوض، این عملکرد کند است که شما را عصبانی می کند. با این حال، اگر درگیر هستید، حداقل ظاهر خوبی دارد و دوربین اصلا بد نیست.

قیمت و در دسترس بودن Oppo A54s

  • در حال حاضر در انگلستان و استرالیا موجود است
  • به زودی در ایالات متحده
  • در حدود 190 دلار / 179 پوند / 299 دلار استرالیا به فروش می رسد

Oppo A54s در بریتانیا و استرالیا با قیمت 179 پوند / 299 دلار استرالیا در دسترس است. هنوز در ایالات متحده در دسترس نیست، اما به زودی با قیمت پیش بینی شده حدود 190 دلار انتظار می رود. Oppo A54s از تمام خرده فروشان شخص ثالث و همچنین مستقیماً از Oppo در دسترس است.

از آنجایی که در زمان نگارش این مقاله به تازگی راه اندازی شده است، هنوز تخفیفی وجود ندارد، اما به نظر می رسد احتمالاً شاهد کاهش قیمت های کمی باشیم. با انتخاب سه طرح رنگ، احتمالاً یکی از این سه رنگ در نهایت تخفیف خواهد داشت.

Oppo A54s_2

طرح

    • پرداخت پلاستیکی
    • بدون مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
    • گرفتن صاف

Oppo A54s شبیه بسیاری از گوشی های Oppo است. این شرکت در ارائه یک گوشی مقرون به صرفه که هنوز هم وزن مناسبی در دستان شما احساس می‌کند، مهارت دارد. ما با مدل آبی مرواریدی وقت داشتیم و بسیار زیبا به نظر می رسد. روشن و در عین حال هوشمند، به اندازه تلفن‌های معمولی اثرانگشت را نشان نمی‌دهد.

در حالت معمولی Oppo، نمایشگر با یک بریدگی برای دوربین سلفی نقطه‌گذاری می‌شود. در مرکز صفحه نمایش قرار می گیرد اما نسبتاً کوچک است و به راحتی قابل چشم پوشی است.

حسگر اثرانگشت به جای اینکه در پشت دستگاه باشد، روی دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار گرفته است. آنقدر راحت نیست که زیر نمایشگر تعبیه شده باشد، اما استفاده از آن راحت تر از یکی در پشت است.

Design Oppo A54s

پشت دارای آرایه دوربین پشتی از سه لنز است. اینها کمی به چشم می آیند (بنابراین ممکن است بخواهید برای یک مورد برای ایمن نگه داشتن آنها بودجه اختصاص دهید) اما مشکل بزرگی نیست. همچنین لوگوی همیشه حاضر Oppo در گوشه سمت راست پایین قرار دارد و هنوز هم کمی بیشتر از آنچه ما می‌خواهیم تمرکز دارد.

در پایین یک جک هدفون 3.5 میلی متری و یک بلندگو وجود دارد. روی عملکرد عالی بلندگو حساب نکنید اما بعداً به آن خواهیم رسید. از نظر ابعاد، اوپو A54s دارای ابعاد 163.8 در 75.6 در 8.4 میلی متر و وزن 190 گرم است. کمی طولانی‌تر و عریض‌تر از Oppo A54 5G است، اما به سختی قابل درک است و هنوز هم به‌اندازه کافی در دست نگه‌داشتن آن آسان است.

این گوشی برای یک سبک زندگی فعال یا ناشیانه نیست، زیرا در اینجا هیچ مقاومتی در برابر آب یا گرد و غبار وجود ندارد، اما بسیار ارزان است.

نمایش دادن

      • صفحه نمایش 6.52 اینچی 720 x 1600 IPS LCD
      • حاشیه های نازک
      • روشنایی 480 نیت

به طور کلی، گوشی های Oppo دارای صفحه نمایش نسبتاً روشن هستند و در مورد Oppo A54s نیز همین طور است. رزولوشن آن 720 در 1600 است (برای 269 پیکسل در هر اینچ) بنابراین واضح ترین صفحه نمایش نیست، اما زمان تماشای نتفلیکس ما را خیلی اذیت نکرد.

همانطور که برای یک تلفن مقرون به صرفه انتظار می رود، نرخ تازه سازی معمولی 60 هرتز در اینجا وجود دارد، بنابراین هنگام مرور، روی نرمی اضافی حساب نکنید. با این حال، ما در هنگام تماشای ویدیو یا بازی متوجه هیچ تاخیری نشدیم.

در آب و هوای روشن نیز قابل قبول است.

Display Oppo A54s

دوربین

    • دوربین عقب 50MP + 2MP + 2MP
    • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
    • پشتیبانی از HDR

Oppo A54s دارای تنظیمات دوربین متشکل از سه لنز است. دوربین اصلی آن وضوح 50 مگاپیکسل و زوم دیجیتال تا 5 برابر را ارائه می دهد. این نقطه برجسته این سه نفر است.

یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. هر دو در استفاده نسبتاً ضعیف هستند و واقعاً ارزش وقت شما را ندارند مگر اینکه ناامید باشید.

در جلو یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ارائه می شود که برای تماس های ویدیویی یا سلفی کافی است. هر دو دوربین اصلی و جلو نیز فیلمبرداری تا 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را ارائه می دهند.

همانطور که انتظار می رفت، Oppo A54s در عکاسی نقطه ای و عکاسی خوب عمل می کند. هنگام گرفتن عکس از ساحل محلی، جزئیات کلیدی را به خوبی ثبت کرد. اگرچه زوم دیجیتال کمی ضعیف است. در زوم 2 برابری، به اندازه کافی شایستگی دارد، اما فراتر از آن و تعریف به زودی از بین می رود.

Camera Oppo A54s

به طور عجیبی، حالت 50 مگاپیکسلی گوشی به طور پیش فرض خاموش است، اما آن را از طریق گزینه ها روشن کنید و تصویر بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

همچنین، انتظار نوردهی بیش از حد را داشته باشید. Oppo A54s تصاویر رنگارنگ و پر جنب و جوش مناسبی را ارائه می دهد، اما گاهی اوقات کمی بالاتر از آن است. به عنوان مثال می تواند چمن سبز را خیلی روشن جلوه دهد. برای یک عکس به یاد ماندنی، این موضوع خیلی مهم نیست، اما هر کسی را که به دنبال عکس های معتبرتر است، آزار خواهد داد.

یک حالت شب همراه وجود دارد اما بهترین نیست. برای گرفتن عکس‌های بهتر در شرایط کم نور نسبت به حالت معمولی دوربین تلاش می‌کند، اما نتایج معمولاً کمی مبهم هستند یا آنطور که باید تعریف نشده‌اند. این واقعا آخرین راه حل است.

همانند سایر گوشی‌های Oppo، ابزارهای نرم‌افزاری زیادی نیز در اینجا وجود دارد، از جمله فیلترهایی که سرگرمی را فراهم می‌کنند. گفته می‌شود، همه این موارد را می‌توان نادیده گرفت و اغلب عکس‌های معقولی دریافت می‌کنید، حتی اگر فقط اشاره کنید و عکس بگیرید.

نمونه های دوربین

عملکرد و مشخصات

  • مجهز به مدیاتک هلیو جی 35
  • 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • عملکرد کند

Oppo A54s از چیپست MediaTek Helio G35 استفاده می کند و دقیقاً سریع نیست. این گوشی با رم 4 گیگابایتی پشتیبان‌گیری می‌شود و به دور از یک گوشی سریع است.

چنین ترکیبی به این معنی است که در انجام چند کار عالی نیست، در حالی که بازی‌های سنگین برای شروع، آهسته و طولانی خواهند بود.

در تست Geekbench 5 ما، این گوشی به امتیاز تک هسته‌ای فقط 172 دست یافت، در حالی که امتیاز چند هسته‌ای 991 را به دست آورد. این واقعاً پایین است، که توضیح می‌دهد که هر زمان که تقریباً هر کاری انجام می‌دهید، احساس تردید خواهید کرد.

برای مقایسه، Oppo A54 کمی گران‌تر، به ترتیب در تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به امتیاز 524 و 1664 دست یافت، در حالی که Moto G9 Power با قیمت مشابه، 311 و 1371 را به دست آورد.

Oppo A54s با اندروید 11 به صورت استاندارد عرضه می شود و ColorOS Oppo نیز در کنار آن کار می کند. به طور منطقی فاقد نفخ است که چیزی است. ما همچنین از 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قدردانی می‌کنیم، به این معنی که به این زودی‌ها نباید فضای خالی شما تمام شود.

Performance and specs Oppo A54s

عمر باتری

  • باتری 5000 میلی آمپری
  • بدون پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • عمر باتری مناسب

Oppo A54s دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که بسیار خوب عمل می کند، به خصوص با توجه به اینکه مشخصات آن دقیقاً در اینجا انرژی لازم را ندارد. این گوشی حتی با استفاده نسبتاً سنگین به راحتی بیش از یک روز دوام می آورد.

نکته منفی این است که پشتیبانی از شارژ بی سیم وجود ندارد، بنابراین باید یک کابل نامناسب را بیرون بکشید، اما حداقل مجبور نیستید اغلب اوقات این کار را انجام دهید. عمر باتری مناسب را با حالت های صرفه جویی در باتری گوشی ترکیب کنید و در اینجا برنده خواهید شد.

 

آیا باید Oppo A54s را بخرید؟

Oppo A54s_3

بخر اگر …

شما ارزان و شاد می خواهید
Oppo A54s خوب است و دیگر هیچ. اگر می خواهید دستگاهی شایسته و قابل اعتماد داشته باشید و سرعت آن مشکلی ندارد، این کار را با بودجه کم انجام می دهد.

شما یک دوربین ساده برای استفاده می‌خواهید
درباره جزئیات دقیق‌تر نگران نیستید؟ این یک دوربین عکاسی و نقطه‌ای با کاربری آسان است که به این معنی است که می‌توانید زمان بیشتری را صرف عکس‌برداری کنید و زمان کمتری را در کنار هم قرار دهید.

عمر باتری قابل اعتماد می خواهید
عمر باتری Oppo A54s بسیار خوب است و عملکرد ضعیف آن به کمک آن می شود. اگر مستعد فراموش کردن شارژ مجدد هستید، این بسیار مفید است.

آن را نخرید اگر …

شما بی حوصله هستید
این یک تلفن سریع نیست و اگر دوست دارید گوشی های هوشمند شما پاسخگو باشند، به زودی Oppo A54s را آزاردهنده خواهید دید.

شما امکانات اضافی را می‌خواهید
آیا شارژ 5G یا بی‌سیم می‌خواهید؟ از شر چیزی خلاص شدن. این یکی به اصول اولیه پایبند است.

شما به یک تلفن مقاوم نیاز دارید
، بدون مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار، اگر کمی دست و پا چلفتی هستید یا زمان زیادی را در فضای باز می گذرانید، Oppo A54s نمی تواند با شما همراه شود.

 

منبع : techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.