04/27/2024
وان پلاس نورد ان 20

بررسی گوشی وان پلاس نورد ان 20 فایوجی

حکم

 

وان پلاس نورد ان 20 با قیمت کمتر از 300 دلار، یک گوشی ارزان قیمت 5G است که به راحتی قابل توصیه است. عملکرد نرم و صفحه نمایش OLED روشن و منقبض، سیستم دوربین پایین تر را جبران می کند. سه دوربین پشتی وجود دارد، اما دو دوربین تقریبا اضافی هستند، بنابراین وان پلاس بهتر بود فقط روی یکی تمرکز می کرد. با این حال، این را کنار بگذارید، و Nord N20 در ازای پول بسیار کمی چیزهای زیادی می دهد.

وان پلاس نورد ان 20 همچنین هیچ نرم‌افزار مهمی فراتر از اندروید 12 دریافت نخواهد کرد، که اگر به ارتقای آن در اندروید 13 اهمیت می‌دهید، این گوشی را رد می‌کند .

با این حال، به طور کلی، بسته ارائه شده در اینجا نشان دهنده ارزش خوبی برای پول است. اگر به دنبال یک تلفن اندرویدی ارزان قیمت هستید که از طریق باتری به کار خود ادامه دهد، به وان پلاس نورد ان 20 نگاه نکنید.


قیمت و در دسترس بودن وان پلاس نورد ان 20

 

  • قیمت OnePlus Nord N20 5G 282 دلار است 
  •  در 28 آوریل 2022 در ایالات متحده منتشر شد 
  •  مدل‌های انحصاری T-Mobile و قفل آن‌ها بعداً ارائه می‌شوند 

وان پلاس نورد ان 20 با قیمت 282 دلار به فروش می رسد و آن را به یک گوشی بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند، هرچند که پایین ترین تلفن همراه ارائه شده توسط OnePlus نیست.

فقط در ایالات متحده به فروش می رسد، اما اگر در جای دیگری زندگی می کنید، OnePlus مدل های Nord دیگری دارد که ممکن است برای شما جذاب باشد. شما فقط می‌توانید آن را از T-Mobile نیز دریافت کنید، اگرچه انتظار می‌رود نسخه آنلاک‌شده بعداً ارائه شود. نگاهی به کدهای تبلیغاتی OnePlus در حال حاضر نیز بیاندازید.

OnePlus Nord N20 5G_2

طراحی وان پلاس نورد ان 20

  • ساندویچ پلاستیکی باریک و سبک
  • محل قرارگیری دکمه ها خوب است، جای سنسور اثر انگشت نه
  • برآمدگی دوربین چشم نواز

وان پلاس نورد ان 20 نسبت به مدل قبلی خود N10 شکل جعبه ای بیشتری دارد، اما گوشه های گرد خود را حفظ کرده است. نمای جلویی به طرز چشمگیری شبیه N10 به نظر می رسد، با همان بریدگی در سمت چپ بالای نمایشگر برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی. بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است، همانطور که از یک گوشی زیر 300 دلار انتظار داریم، اما N20 به اندازه کافی خوب ساخته شده است که مانند یک اسباب بازی در دست احساس نمی شود.

 

با حرکت به پشت، دیافراگم های برجسته دوربین توجه را به خود جلب می کند، زیرا ماژول های عقب به خوبی طراحی گوشی را تکمیل می کنند. از بالا به پایین، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی f/1.79، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 و دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی f/2.4 برای حالت عکس سیاه و سفید وجود دارد. آنها بهتر از عملکردشان به نظر می رسند، اما بعداً به آن خواهیم پرداخت.

ساختار پلاستیکی وان پلاس نورد ان 20 گوشی را سبک نگه می‌دارد و به راحتی قابل در دست گرفتن است، که اگر کسی هستید که ترجیح می‌دهید گوشی جدید براق خود را در یک قاب نپیچانید، کمی اعتماد به نفس را القا می‌کند. قرار دادن دکمه برای چنین تلفن بلندی عالی است. دکمه پاور در سمت راست و دکمه‌های تنظیم صدا در سمت چپ قرار دارند، هر کدام حدود دو سوم راه را بالا می‌برند، و ما به راحتی توانستیم صدا را تنظیم کنیم و در عین حال گرفتن یک دست را حفظ کنیم.

با این حال، ما ترجیح می دهیم که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش کمی بالاتر از صفحه نمایش باشد. مرکز آن بسیار نزدیک به پایین صفحه نمایش است و ما متوجه شدیم که برای استفاده از آن باید به طرز عجیبی چسبندگی خود را تنظیم کنیم. دو بار ضربه زدن برای بیدار شدن به طور قابل توجهی وجود ندارد، اما با بالا بردن گوشی با نمایشگر محیطی فعال، حسگر اثرانگشت روشن می‌شود و قفل آن را آسان می‌کند.

OnePlus Nord N20 5G design

این گوشی دارای میکروفون در بالا و پایین و یک بلندگوی مونو در پایین است. ما دوست داشتیم یک هدفون تقویت‌شده برای جلوه‌های استریو در اینجا ببینیم، اما جک هدفون به جای آن یک منظره خوش‌آمد است.

نمایشگر وان پلاس نورد ان 20

  • یک OLED 60 هرتزی انتخاب درستی بود
  • بریدگی سوراخ سوراخ به سختی قابل توجه است

ستاره درخشان این گوشی نمایشگر آن است. OnePlus تصمیم بین نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا یا یک OLED غنی و روشن 1080p را سنجیده است، زیرا وجود هر دو احتمالاً قیمت گوشی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. صفحه نمایش OLED 60 هرتزی که این شرکت با آن عرضه کرده است فوق العاده است. این یک پنل 6.43 اینچی با رزولوشن 1080 x 2400 (FHD+) است. رنگ‌ها در زیر نور مستقیم خورشید به همان اندازه که در داخل خانه هستند روشن و زنده هستند و بدون در نظر گرفتن اینکه در کجا مشاهده می‌کنید، قابلیت مشاهده فوق‌العاده است.

سوراخ‌های پانچ برای دوربین‌های جلو برای مدتی در گوشی‌های اندرویدی معمول بوده است، بنابراین اگر قبلاً از گوشی با بریدگی یا بریدگی استفاده کرده‌اید، به سختی متوجه بریدگی آن در وان پلاس نورد ان 20 خواهید شد. قرار گرفتن آن در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر به این معنی است که مسلماً کمتر از یک بریدگی در مرکز قابل توجه است، اگر از تقارن چشم پوشی نکنید.

همانطور که اشاره کردیم، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در یک نقطه نامناسب قرار دارد، اما تاثیر منفی بر استفاده ندارد. ثبت یک انگشت شست کمی بیشتر از آنچه قبلاً به آن عادت کرده بودیم طول کشید، اما فرآیند باز کردن قفل به خودی خود بسیار سریع است.

OnePlus Nord N20 5G display

دوربین های وان پلاس نورد ان 20

  • تنظیم کلی دوربین فقط متوسط ​​است
  • از حالت ماکرو اجتناب کنید – زمان خوبی نخواهید داشت

داستان دوربین های وان پلاس نورد ان 20 ساده است: آنها مشکلی ندارند. نه ستاره ای، نه وحشتناک، بلکه صرفاً متوسط. شما عمدتاً با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی عکس می گیرید، زیرا سنسور بزرگ دیگر گوشی یک سنسور تک رنگ برای حالت عکس سیاه و سفید گوشی است. این حالت تقریباً بی فایده است، زیرا عکس‌های B&W با یا بدون پوشش لنز یکسان به نظر می‌رسند.

عکس‌های N20 خوب به نظر می‌رسند: در روز روشن رنگ‌ها وجود دارند، وضوح وجود دارد، اما نقاط برجسته در بیشتر مواقع کمی بیش از حد ناپدید می‌شوند. ما همه عکس‌های آزمایشی خود را در حالت خودکار (که در 12 مگاپیکسل با استفاده از binning پیکسل می‌گیرد)، حالت 64 مگاپیکسلی برای دریافت تصاویر با وضوح بالاتر، و حالت «Extra HD» گرفته‌ایم تا ببینیم این موضوع چیست.

در آزمایش ما، تصاویر گرفته شده در حالت خودکار و 64 مگاپیکسل قابل تشخیص نیستند. هر گونه جزئیات اضافی که از پیکسل‌های اضافی به دست می‌آید، تفاوت زیادی در صفحه نمایش FHD+ ایجاد نمی‌کند – با این حال، برخی از پیکسل‌ها به دلیل پردازش پس از پردازش تلفن، کمی تغییر شکل و نام‌گذاری را نشان می‌دهند. شرم آور است که این تلفن نمی تواند تصاویر خام را ثبت کند، زیرا می توان پایان نامه ها را از خوب به عالی با برخی تغییرات در نوردهی، هایلایت و سایه ها ارتقا داد.

OnePlus Nord N20 5G cameras

حالت Extra HD دو تصویر 64 مگاپیکسلی را روی هم می‌گذارد و آن‌ها را برای تولید یک عکس 108 مگاپیکسلی ترکیب می‌کند. برای ما، این حالت ناسازگار بود. بیشتر اوقات به نظر می رسد که حالت، هایلایت ها را از بین می برد و سایه ها را خرد می کند تا تصویری بسیار متضاد ایجاد کند. همچنین حرکت را به خوبی کنترل نمی کند، زیرا باید دو عکس پشت سر هم بگیرد. مهم نیست که در چه حالتی عکس می‌گیریم، با این حال، عکس‌ها همیشه در منظره یاب بسیار متفاوت از عکس‌ها بعد از پردازش تلفن همراه به نظر می‌رسند. آنها معمولاً روشن‌تر بودند و سایه‌هایشان تقویت می‌شد و تجربه‌ای ناسازگار ایجاد می‌کرد.

در مورد سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی گوشی، بهتر است به طور کامل از آن اجتناب کنید. عکس‌هایی که در فاصله 4 سانتی‌متری پیشنهادی (حدود یک و نیم اینچ) از سوژه گرفته می‌شوند، تار، منفجر شده، و گاهی اوقات بسیار کمی تار به نظر می‌رسند.

ویدیوها نیز صرفاً کیفیت مناسبی دارند. وان پلاس نورد ان 20 فقط می‌تواند تا 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، بنابراین ویدیوهایی که از گوشی می‌گیرید می‌توانند بسیار خوب به نظر برسند. با این حال، لرزشگیر الکترونیکی تصویر بسیار موثر است.

بخشی از ما احساس می کنیم که OnePlus باید به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی چسبیده باشد. بهینه‌سازی نرم‌افزار دوربین برای یک حسگر می‌تواند تجربه را با جهش و مرز بهبود بخشد. آرایه دوربین، مطمئناً عالی به نظر می رسد، اما عمدتاً پوست با گاز بسیار کمی دارد.

عملکرد و مشخصات وان پلاس نورد ان 20

  • پردازنده اسنپدراگون 695 بسیار خوب است
  • بازی ها حتی در تنظیمات بالاتر نیز قابل پخش هستند

OnePlus Nord N20 5G مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 5G با پردازنده گرافیکی Adreno 619 و رم 6 گیگابایتی است، مشخصاتی که گوشی را کاملاً در میان رده قرار می دهد. همچنین شامل 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 است که از طریق کارت microSD قابل ارتقا است.

عملکرد در سراسر UI نرم و صاف است. ما هرگز کاهش سرعت یا مشکلی را با فشارهای تاخیری تجربه نکردیم. Geekbench امتیاز تک هسته ای 691 و امتیاز چند هسته ای 1914 را به این گوشی می دهد و پردازنده آن را تقریباً بین پردازنده های اسنپدراگون 845 و 860 چند گوشی شیائومی قرار می دهد.

گرمایش هرگز در آزمایش ما، از جمله هنگام گرفتن نمونه عکس، مشکلی نداشت. تلفن در طول جلسات Asphalt 9 و PUBG به سختی گرم شد و در هنگام شارژ نیز خنک ماند.

صحبت از آن بازی‌ها شد، حتی زمانی که ما آن‌ها را به بالاترین تنظیمات موجود خود تغییر دادیم، قابل بازی بودند. آنها در اکثر موارد در حدود 30 فریم در ثانیه معلق بودند و زمانی که تنظیمات برای مطابقت بهتر با مشخصات گوشی کم شد، توانستند به سرعت 45 فریم بر ثانیه برسند.

OnePlus Nord N20 5G performance and specs

هنگامی که ما شروع به دانلود برنامه ها کردیم، عملکرد شبکه کمی متزلزل شد. پوشش عادی این بازبینی کننده در AT&T در داخل و اطراف خانه متناقض است، و در وان پلاس نورد ان 20 کمی بدتر شد، زیرا این تلفن اغلب اتصال 5G خود را به 4G کاهش می دهد. ما هیچ مشکلی در هیچ جای دیگری نداشتیم، اما آماده باشید که تلفن در مناطقی با دریافت لرزان دست و پنجه نرم کند.

موضوع دیگر این است که هاپتیک این گوشی افتضاح است. موتور نرم است و اصلا قوی نیست. اگر در یک اتاق نسبتاً ساکت نباشید، اگر تلفن در حالت لرزش باشد، احتمالاً تماس‌ها را از دست خواهید داد و هیچ تنظیمی برای تنظیم شدت لرزش وجود ندارد.

وان پلاس نورد ان 20 دارای یک بلندگوی تکی است که در پایین کار می کند، بدون گوشی تقویت شده همراه برای جلوه استریو. با این حال، تک اسپیکر صدای زیادی با اعوجاج کمی دارد.

این گوشی همچنین دارای چیزی شبیه به جک 3.5 میلی متری است. ما مطمئن نیستیم که چرا صدای سیمی به کالایی فقط برای تلفن های ارزان قیمت تبدیل شده است، اما خوشحالیم که آن را تا جایی که می توانیم ببینیم. بلوتوث 5.1 برای گوش دادن بی سیم کم مصرف در گوشی وجود دارد، اما هر طور که گوش می دهید، تجربه صوتی نسبتاً استاندارد است.

OnePlus Nord N20 5G performance and specs_1

نرم افزار وان پلاس نورد ان 20

  • این گوشی از اندروید 11 خارج از جعبه استفاده می کند
  • از سیستم عامل اکسیژن OnePlus که در بالا قرار گرفته است استفاده می کند
  • راه اندازی عمدتاً بدون bloatware است

نرم افزار این گوشی چیز زیادی برای نوشتن در خانه نیست. اندروید 11 با وصله امنیتی مارس 2022، با سیستم عامل Oxygen، تفاوت چندانی با آنچه در گوشی‌های اندرویدی موجود مانند Google و Moto و سایر گوشی‌های OnePlus پیدا می‌کنید، ندارد. این بدان معنا نیست که این اندروید سهام است، اما مطمئناً نزدیک است.

هر چند تنظیمات و سفارشی سازی غنی هستند. ما با استفاده از تلفن‌های گلکسی سامسونگ مانند نمایشگر همیشه روشن، دو بار ضربه زدن روی صفحه اصلی برای خواب، و دکمه چرخش دستی که هنگام چرخاندن گوشی به پهلو با قفل چرخش روشن ظاهر می‌شود، توانستیم از بسیاری از راحتی موجودات سال‌های خود لذت ببریم. . دو بار ضربه زدن برای بیدار شدن به طور قابل توجهی وجود ندارد، و صفحه نمایش همیشه روشن بدون آن می‌تواند کمی شلوغ باشد، زیرا حسگر اثرانگشت تنها زمانی که گوشی را بلند می‌کنید روشن می‌شود.

تنها مشکل ما با نرم افزار در واقع T-Mobile است. نفخ حامل به خصوص پس از راه‌اندازی روی گوشی وجود ندارد، اما واقعاً می‌خواهد باشد. در پایان فرآیند راه‌اندازی، درخواست «پیشنهادهای حامل» خرید از آمازون، تیک توک و سایر پیشنهادات را به ما ارائه کرد که به سرعت آنها را رد کردیم. سپس، پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، بار دیگر با پیشنهادات اپلیکیشنی از طرف حامل صورتی مواجه شدیم. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، و اینطور هم نیست، اما در یک گوشی بسیار خوب، آزاردهنده ملایم و قابل توجهی است.

برخی از موارد عجیب دیگر که متوجه شدیم شامل فید شخصی‌شده T-Mobile درست در کنار فید Google Discover در صفحه اصلی بود. چرا ما به دو برنامه نیاز داریم که یک کار را انجام دهند؟ از زمانی که تقویم‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مخصوص شرکت‌های مخابراتی در گوشی‌های هوشمند شایع شدند، از پرسیدن این سوال دست برنداشتیم. همچنان می‌توانید به برنامه Google بروید تا از Discover به تنهایی استفاده کنید، اما این یک راه دوربرگردان باورنکردنی برای دیدن یک فید خبری ساده است

OnePlus Nord N20 5G software

صحبت از تکراری شدن برنامه ها شد، در مجموع سه برنامه مدیریت فایل غیرقابل نصب در این گوشی وجود دارد (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود): یکی از Google، یکی از OnePlus، و آخرین مورد از… خوب ما در واقع مطمئن نیستیم. . تنها چیزی که می دانیم این است که همه آنها برای ماندن در آنجا هستند و تعداد کمی از افراد از هر سه یا حتی دو مورد استفاده می کنند. عجیب.

در نهایت در مورد موضوع نرم افزار، OnePlus رویکرد عجیبی را در پیش گرفته است که تنها یک به روز رسانی نرم افزاری بزرگ را برای وان پلاس نورد ان 20 ارائه می کند. این شرکت تایید کرده است که این گوشی را فقط به اندروید 12 آپدیت می کند و سه سال به روز رسانی امنیتی به آن می دهد. به روز رسانی های امنیتی از نظر عینی خوب هستند، اما اندروید 13 قرار است امسال به صورت عمومی منتشر شود و N20 حتی هنوز اندروید 12 ندارد. اینطور نیست که گوشی نتواند به روز رسانی سیستم عامل را مدیریت کند، بنابراین به نظر ما کمی عجیب است که به این زودی حذف می شود.

عمر باتری وان پلاس نورد ان 20

  • اگر تلاش می کردیم نمی توانستیم گوشی را در یک روز خاموش کنیم
  • شارژ سریع طبق معمول عالی است

باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی وان پلاس نورد ان 20 بسیار عالی است. حتی دریافت گوشی زیر 50 درصد در طول روز سخت بود، که برای شب‌های بدون شارژر خوب است. در استفاده ترکیبی با مرور وب، بازی کردن، گرفتن عکس و دانلود بسیاری از برنامه ها برای راه اندازی اولیه، باتری به سختی عرق کرد.

شارژدهی نیز چشمگیر است، با شارژ SuperVOOC اوپو در 33 وات که در عرض 15 دقیقه گوشی را به 20 درصد می رساند. از آنجایی که این شارژ اختصاصی است، شارژر همانطور که باید در جعبه موجود است. وان پلاس نورد ان 20 شارژ بی سیم ندارد، که در چنین گوشی ارزان قیمتی تعجب آور نیست.

 

آیا باید وان پلاس نورد ان 20 را بخرم؟

 

OnePlus Nord N20 5G_3

بخر اگر …

شما از یک تجربه دوربین متوسط ​​ناراحت نیستید
، آنها افتضاح نیستند، اما مطمئناً دوربین های بهتری در تلفن های 300 دلاری وجود دارد. شاید OnePlus بتواند نسخه‌های Nord N20 را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهبود بخشد، اما به امید اینکه این کار را انجام دهد، آن را نخرید.

برای پول نقد بسیار کم به یک عملکرد خوب نیاز دارید.
عملکرد در این تلفن قابل اعتماد بود. چه در حال بازی کردن باشید و چه در حال پیمایش در رابط کاربری، متوجه نخواهید شد که از یک گوشی میان رده استفاده می کنید.

شما می خواهید یک تجربه رسانه ای عالی در هر مکانی داشته باشید
صفحه نمایش OLED Nord N20 در نور شدید خورشید، با رنگ های زنده و خوانایی عالی روی صفحه نمایش می درخشد. بازی‌ها، فیلم‌ها، ویدیوها… شما می‌توانید همه آن‌ها را ببینید.

آن را نخرید اگر …

دوربین ها برای شما مهم هستند
ما به این نکته ادامه می دهیم، اما این گوشی نیست که به خاطر دوربین هایش به یادگار بماند. آنها قابل استفاده هستند، اما گوشی های بهتری برای عکاسی با کمی پول بیشتر وجود دارد.

شما به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگ اهمیت می‌دهید
که OnePlus به این گوشی اندروید 12 با سه سال وصله‌های امنیتی ارائه می‌دهد، و چیزی فراتر از آن. این یک تصمیم عجیب است، زیرا اسنپدراگون 695 احتمالاً می‌تواند به‌روزرسانی‌های آینده را به راحتی انجام دهد، اما در حال حاضر، فقط یک به‌روزرسانی بزرگ به شما وعده داده شده است.

شما تلفن خود را در حالت لرزش نگه می‌دارید.
ما از طریق این بررسی کاملاً روشن کرده‌ایم که فکر نمی‌کردیم موتور لرزشی Nord N20 5G کافی باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تلفن خود را روی لرزش می گذارند، باید از دستگاه دیگری استفاده کنید.

منبع : techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.